خبر فوری

«ایندیاناجونز و شماره‌گیری سرنوشت» افتتاحیه‌ای ناموفق داشت. این یک افتتاحیه بسیار ضعیف بود. تجربه نشان داده که فرانچایزهای سینمایی در پنجمین قسمت خود، به آخر خط می‌رسند. افتتاحیه قسمت تازه ایندیاناجونز هم مدرکی برای این ادعاست!

«ایندیاناجونز و شماره‌گیری سرنوشت» در آخر خط /  یک افتتاحیه ناموفق

پنجمین قسمت فرانچایز «ایندیاناجونز» با نام کامل «ایندیاناجونز و شماره گیری سرنوشت»، با افتتاحیه‌ای ۶۰ میلیون دلاری نمایش عمومی خود را در آمریکای شمالی آغاز کرد.

این افتتاحیه سازندگان فیلم در کمپانی والت دیزنی و شرکت لوکاس فیلم را خشنود نکرده است.

این در حالی است که تحلیل گران اقتصادی سینما قبل از این، پیش بینی چنین افتتاحیه ضعیفی را برای این اکشن ماجراجویانه داشتند.

از آنجا که هزینه تولید فیلم نزدیک ۳۰۰ میلیون دلار شده است، اهل فن آن را یک شکست بزرگ تجاری برای مدیران والت دیزنی ارزیابی کرده‌اند.

چهارمین قسمت فیلم که پانزده سال قبل در سال ۲۰۰۸ اکران عمومی شد، نمایش خود را با افتتاحیه ای ۱۰۰ میلیون دلاری شروع کرد.

این فیلم که با هزینه ۱۸۰ میلیونی تولید شده بود، ۷۹۰ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد، که ۳۱۷ میلیون آن سهم جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی بود.

تا امروز، قسمت چهارم این بلاک باستر موفق ترین و پرفروش ترین قسمت آن بوده است.

دیوید او گراس تحلیل‌گر اقتصادی سینما در رابطه با شروع نه چندان خوب ایندیاناجونز ۵ چنین می گوید: «این یک افتتاحیه بسیار ضعیف بود. تجربه نشان داده که فرانچایزهای سینمایی در پنجمین قسمت خود، به آخر خط می‌رسند. افتتاحیه قسمت تازه ایندیاناجونز هم مدرکی برای این ادعاست!»

ایندیاناجونز جدید در سطح بین المللی هم ۷۰ میلیون دلار فروش کرد تا رقم فروش جهانی خود را به مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار برساند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما از آخر هفته سینماهای آمریکای شمالی به عنوان یک آخر هفته بد اسم می برند، زیرا دومین فیلم جدید جدول گیشه هم موفقیت مالی به‌دست نیاورد.

انیمیشن اکشن و خانوادگی «روبی گیلمن» با افتتاحیه بسیار پائین ۵ میلیون دلاری، ردیف ششم جدول گیشه را به خود اختصاص داد.

این محصول مشترک دو کمپانی یونیورسال و دریم وورکز با هزینه کلان ۷۰ میلیون دلاری تولید شده و باید به آن هم لقب فیلمی شکست خورده و کم فروش را داد.

داستان فیلم درباره نوجوانی خجالتی است که بزودی متوجه می شود با موجودات پررمزوراز زیر آبهای اقیانوس نسبت فامیلی دارد.

فروش ۸ میلیونی فیلم در سطح بین المللی، فروش کلی جهانی سه روزه آنرا به رقم ناامیدکننده ۱۳ میلیون دلار رساند.

ردیف های دوم و سوم جدول را دو انیمیشن «اسپایدرمن» و «عناصر» با فروش هایی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و ۱۱ میلیون دلاری در اختیار گرفتند.

فروش کلی این دو اثر کارتونی اکنون به رقم های ۳۴۰ و ۸۹ میلیون دلار رسیده است.

«بدون احساسات سخت» و قسمت تازه «ترانسفورمرها/ تبدیل شوندگان» هم با فروش هایی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و ۷ میلیون دلاری، ردیف های  و چهارم و پنجم جدول را از آن خود کردند.

فروش کلی آمریکای شمالی این دو فیلم هم به رقم های ۲۹ و ۱۳۶ میلیون دلار رسیده است.

هفتمین فیلم جدول نسخه زنده انیمیشن «پری دریایی کوچولو» با فروشی ۵ میلیون دلاری است که با این رقم فروش، توانسته به فروش کلی خوب ۲۸۱ میلیون دلار دست پیدا کند.

«ایندیاناجونز و شماره‌گیری سرنوشت» در آخر خط/ یک افتتاحیه ناموفق

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.